مشاوره به مشتريان اساساً با اهداف زير برنامه ريزي و اجرا مي گردد:
بررسي در خواست هاي مشتريان و ارزيابي و شناخت نيازها و انتظارات واقعي آنان.
ارائه اطلاعات فني در مورد کاربرد محصولات/راه اندازی و بهینه سازی خطوط تولید.
ارائه اطلاعات فني به مشتريان در مورد محدوده هاي کيفي و ابعادي محصولات، استانداردها و تلرانس هاي کيفي، ابعادي و شکلي.
ارائه اطلاعات فني به مشتريان به منظور استفاده بهتر از محصول و يا تغيير در پارامترهاي سفارش.
کنترل مشخصه هاي سفارش و نهايي نمودن پارامترهاي سفارش.
در قالب اين مشاوره ها ، اطلاعات مرتبط با زمينه فعاليت مشتريان ، نيازمندي ها ، انتظارات و حساسيت هاي کيفي مشتريان جمع آوري و در تکميل بانک اطلاعات فني مشتريان استفاده مي گردد.